Brev:
Overgang til MME?
23. maj 2010
Alder:
10 mdr.
Overgang til MME?
Hej Helen,
Ja, saa er jeg her igen denne gang med et par praktiske ammespoergsmaal.
Vores datter er nu 10 maaneder og det gaar rigtigt fint med hende. Hun er sund og for det meste i forrygende form - staar og kravler hele tiden, vinker, klapper og smiler.
Som det er nu bliver hun ammet to gange om dagen, morgen og aften. Men eftersom jeg skal til udlandet tre dage om en maaned (naar hun er 11 maaneder gammel) gaar jeg lidt og overvejer hvad det mon er bedst at goere det mht amning og hendes maelkebehov.
Jeg har hele tiden taenkt at jeg under alle omstaendigheder vil stoppe med at amme naar hun er et aar, men nu hvor jeg skal afsted overvejer jeg om det maaske ville vaere bedre at begynde at vaenne hende til flaske nu. Jeg er klar over at det nok er ret usandsynligt at min maelkeproduktion vil holde til en tre dages pause - jeg har aldrig faaet udpumpning til at fungere, saa det er ikke en mulighed at bruge det for at holde den igang.
Jeg har derfor overvejet om vi evt skal lave aftenamningen (som alligevel er den amning, der oftest gaar op i hat og briller, fordi hun karter rundt paa mit skoed og utroligt let bliver distraheret) om til en flaske og saa fase morgenamningen ud lige inden jeg rejser - hvordan lyder det?
Eller er det maaske bedre at amme lige indtil jeg tager afsted og saa bare satse paa at det gaar med flasken mens jeg er vaek og ellers saa holde helt op eller gaa over til kop til tidligere end et aar?
Hun drikker fint af kop, men kan ogsaa drikke af flaske, saa begge mulighederer skulle vaere ok rent praktisk.
Hvad er hendes maelkebehov egentligt i hendes alder og over de naeste par maaneder?
Og naar hun er et aar, hvad er saa egentligt hendes vaeskebehov?
Jeg glaeder mig til at hoere dine inputs og ideer.
Mange hilsner,
Signe