Brev:
Morgenrutine
24. maj 2010
Alder:
7 mdr.
Morgenrutine
Hej Helen
Så skriver jeg igen.
Vi har udfaset amningerne til kun at omfatte godnat amning, og så i løbet af natten tidlig morgen hvis hun efterspørger det. Det er meget svingende. Nogle gange kan jeg putte hende kl. 19.30 og så hører vi ikke noget før kl.5 / 5.30.
Andre dage vågner hun igen kl., 21 og midt nat. Der er ikke noget fast mønster ud over at vi generelt står ret tidligt op.
Om dagen spiser hun rigtig godt. Grøntsagsmos, frugtmos og nu også rugbrød med leverpostej ligesom hun får en masse smagsprøver af det vi lige selv får som hun nyder meget.
Mit spørgsmål handler om vores morgener hvor hun ikke har lyst til at spise. Og det er ligegyldigt om hun ikke har spist hele natten.
Vi plejer at tilbyde hende grød om morgenen, men har også forsøgt med andre ting uden held. Problemet er at hvis hun ikke spiser om morgenen får hun kun en kort formiddagslur, så vågner hun og er sulten. Hvorimod hun kan sove 1 1/2 - 2 timer hvis hun spiser før hun sover.
Vi har forsøgt både at give hende mad lige når hun vågner om morgenen og at vente til lige før hun skal sove men uden held. Jeg prøver også at tilbyde hende brystet men det afslår hun også (hun protesterer mod at ligge ned - det gider hun ikke mere). Har du et godt råd til hvordan vi kan få en bedre morgenrutine?
Venlig hilsen
en mor