Svar: Nedskæring af sutteflasker
24. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Karina
Tak for dine dejlige korte og præcise spørgsmål :)
De 3 flasker din dreng får nu er helt super i forhold til hans alder og de bør bibeholdes også når han er 9 måneder gammel.
I 10 måneders alderen vil det derimod være rigtig fint at skrue ned til 2 flasker dagligt og disse to flasker vil ofte ligge aften og sen aften hvorefter han så sover til næste morgen tidlig og starter med en grød, eller de vil ligge aften og så et tidspunkt i løbet af natten/meget tidlig morgen - ofte omkring kl. 4 hvor han får ny flaske, sover videre og igen starter med morgenmad, sammen med I andre.
Det er super fint at din dreng vågner omkring midnat og søger at få flasken der - så skal du give ham den der og ikke begynde at give ham den imens han sover. Det betyder også at han måske netop vil trives rigtig godt med at få flaske aften og sen aften, hvor det så er flasken tidlig morgen I stille og roligt skal arbejde på at udfase, når han bliver 10 måneder. Det kan I gøre ved at give ham mindre og mindre mælk i flasken, så han tilsidst helt kan undvære. Samme princip kan man bruge sen aften, hvis det er den flaske man søger at fjerne.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke. Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske