Svar: Dreng på 5 mdr. piver
26. juni 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Katja
Det er lidt svært at vide hvad det drejer sig om. Umiddelbart kan det godt være fordi han har ondt for tænder eller ondt andet sted, det kan også bare være fordi han drømmer meget.
Når børn sover så skifter de mellem at være i den lette søvn og i den dybe søvn. Det kan skifte med kun en times interval. Nogle børn vil under den lette søvn kunne pive og græde, sætte sig op uden egentlig at vågne, sutte, virke sultne og de skal bare hjælpes om på den anden side, beroliges lidt og have lov til at falde til ro.
Det lyder umiddelbart som det der sker hos jer og det kan derfor være helt normalt.
Hvis det er noget han først lige er begyndt på, så kunne det være en god idé at du fik ham tjekket hos lægen, så du er sikker på at han ikke har ondt nogen steder.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske