Brev:
Succes historie - men ny mur mødes..
26. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Succes historie - men ny mur mødes..
Kære Helen
Du har nu flere gange hjulpet mig med gode råd vedr. min datter Anne på nu 6 1/2 måned.
Sidst - for ca. 14 dage siden - havde jeg det problem at hun ikke kunne falde i søvn selv. Mandag startede jeg med putteritualet og uden at tage hende op men kun trøste hende tog det mig en time præcis inden hun SELV faldt i søvn - succes succes. Tirsdag tog det en halv time og onsdag - torsdag kun 5 min. Nu tager det under 15 min. inden hun sover - så TAK for de gode råd. Det kan altså lade sig gøre. Tusind tak.
Nu går mit næste spørgsmål så på mad. Hun ammes om morgenen. Til frokost får hun enten ris el. majs grød - men hun kan ikke spise mere end max. 3/4 portion. Så ammer jeg hende igen ca. 1/2 time efter og igen inden hun skal sove til eftermiddag ved 14 tiden ca. Når hun så vågner ved 16 tiden ca. og til vi skal spise aftensmad ved 17.30-18 tiden er det "ulvetime" - jeg aner ikke hvornår og hvad jeg skal give hende og spise mellem de to tidspunkter. Jeg har prøvet med ganske lidt frugtmos - men når kl. så bliver 17.30 og hun skal have kartoffelmos - vil hun ikke have det og samtidig er hun ved at være træt igen. Nogengange har jeg gemt det overskydende grød fra frokost og varmet det op igen - så har hun fået det og det glider fint ned. Resten af aftenen ammer jeg hende + hun får som slut mme som supplement så jeg er sikker på hun er helt mæt.
Hvordan får jeg hende til at spise mere grød og mos - både til frokost og aften. Synes bare det er tidligt med mos kl. 16 !!
Hun er som regel vågen fra hun vågner om eftermiddagen til hun bliver lagt i seng ml. 20-21.
Nå - endnu en lang smøre. Igen tusind tak for dine gode svar og en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Rikke og Anne 301103