Brev:
Hvor meget mælk - 7 mdr.
31. maj 2010
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mælk - 7 mdr.
Hej Helen.
Længe siden.
Her går det rigtig godt. Olivia er snart 7 måneder og er en så dejlig pige der ruller rundt, udforsker og øver sig i alt muligt.
Jeg er kommet lidt i tvivl om overgangen til mere fast føde og hvor meget MME sådan en lille nuller skal have.
Sådan her ser hendes dag ud NU.
Morgen: 150 ml mælk
1 dl grød
vand af kop
150 ml mælk
Morgenlur
Middag: 120 ml mælk (når hun vågner)
½ rundenom rugbrød (er lige begyndt med små happer og der bliver talt noget om det kan du tro
:-))
Spæder op med grød
vand af kop
120 ml mælk (før eftermiddagslur)
Eftermiddag: 120 ml mælk
Frugtmos ½-1 glas
vand af kop
150 ml mælk (før sen lur)
Sen eftermiddagslur: 150 ml mælk
Aftensmad (grønsagsmos) ca. 1½-2 dl
vand af kop
mælk eller vælling før nat
Sover ca. 11-12 timer uden at vågne
Hun bleve vejet til 10.5 kg og 78 cm for 14 dage siden, så hun er en stor dame.
Jeg ved ikke om hun får for meget mælk, men hun er altså en tørstig lille dame. Det skal siges, at det ikke er altid hun drikker det hele. Så er det måske kun 50 eller 100 ml. Men jeg vil tro hun drikker mellem 600 - 900 ml i døgnet.
Jeg tilbyder hende også vand af kop men det er ikke et hit. Kun når hun spiser.