Brev:
Aftensmaden fungerer slet ikke for os
31. maj 2010
Alder:
17 mdr.
Aftensmaden fungerer slet ikke for os
Hej Helen,
Jeg har igen behov for et godt råd fra dig. Min søn har gennem de seneste måneder afvist enhver form for varieret aftensmad.
Han vil stort set kun spise pasta, ris og fisk - uden sovs! Grøntsager og kartofler har han ikke spist i 2 mdr. Før den her tid spiste han ivrigt alt hvad man tilbød ham.
Vi er nød til at serverer det "kedelige først" - dvs. det sunde (fisken) og så det andet efterfølgende hvis vi skal gøre os forhåbninger om at han overhovedet vil have det. Når han har set pastaen, så er alt andet udelukket. Sådan er det også ved frokost - har han fx. først set osten eller laksen - så kan vi godt glemme alt om leverpostej. Pålæg der ikke smøres på spises kun uden brød.
Han er meget temperamentsfuld og græder generelt meget hvis ikke han får sin vilje. Han har ikke udviklet så meget sprog ud over hej, hov, ja og "ma" - som bare er når han vil have noget - mad, vand, legesag mm.
Idag var der spinatsovs på pastaen og han ville absolut ikke have det og græd i 15min. Selvom man finder en pasta uden spinat så har han besluttet at han ikke skal have noget og nægter at spise.
Jeg er så ked af, hvis han skal blive sådan en kræsen dreng der ingenting vil spise. Er der noget vi kan gøre for at få ham til at spise mere en én ting ad gangen og gerne mere varieret?
Jeg glæder mig til at høre fra dig - er ved at være noget frustreret :-).
Med venlig hilsen
Mille