Brev:
Hvordan får vi hende til at spise det sunde?
2. juni 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
Hvordan får vi hende til at spise det sunde?
Hej Helen.
Jeg har lige et spg. ang mad.
Carolina er nu knap 3 år og er nok ligesom alle andre på den alder ;-) Rigtig dejlig:-)
Men vi har nu fået en udfordring der drejer sig om aftensmaden. Det er ikke fordi hun ikke vil spise, for det vil hun gerne. Men det sunde er hun ikke vild med mere.
Før i tiden spiste hun alt, også grøntsager, men i løbet af de sidste mdr. er det blevet mindre og mindre. Hverken broccoli, blomkål (som hun før elskede) vil hun have.
Vi har prøvet (og stadig giver hende) peberfrugt, agurk rå broccoli og blomkål, ved siden af hendes mad på en seperat tallerken. Og nogen gange ryger det ned og andre gange ikke.
Hvis jeg fx. laver kødsovs hakker jeg en masse grøntsager ned i (det er næsten mos) og alligevel sidder hun og fisker det ud af, og hvis ikke hun kan få det væk spiser hun bare ikke noget.
En dag lavede jeg rodfrugter i ovnen og det smagte virkelig godt (selv jeg blev overrasket) og jeg ved hun ville have elsket smagen, men hun nægtede at smage.
Hvordan får vi hende til at spise det sunde igen?
Det skal lige siges at hun spiser gulerødder og agurk og rød peberfrugt. Men det er jo ikke nok.
Med venlig hilsen
Charlotte