Brev:
Måltider - 18 mdr.
2. juni 2010
Alder:
18 mdr.
Måltider - 18 mdr.
Hej Helen : )
Morgenmad:
Emilie starter dagen med f.eks youghurt naturel m. lidt drys på og et stykke brød med smør, marmelade, ost... Hun drikker mælk til, men er dog mest glad for kærnemælk. Hun er glad for sin youghurt, som hun selv sidder og spiser med ske (selvfølgelig med lidt hjælp også).
Formiddag:
Frugt og mælk/vand
Frokost:
Rugbrød med pålæg, æg, laks, frikadelle, agurk... hvad der er i køleskabet : ) og vand
Eftermiddag:
Brød/bolle med smør, ost, marmelade (hun er glad for Philadelphia smøreost), youghurt, børnekiks, frugt og mælk (kærnemælk)...
Aftensmad:
Emilie får stort set hvad vi får til aftensmad, men hun spiser ikke meget.
Får vi frikadeller spiser hun kun frikadellerne og ikke kartoflerne, hun er dog begyndt at spise gulerødder. Hun spiser for det meste kødet, men kartofler er ikke populært og ej heller ris... Pastaretter spiser hun med velbehag.
Hun drikker vand til maden.
Aftensmaden er meget "frem og tilbage med hende". Jeg er holdt op med at diske op med for mange ting, da mange af de retter vi får er almindelige gode retter, som hun burde kunne spise...: )
Hun får lov til selv, at sidde med gaffel og fingre og spise!
Jeg ønsker jo bare, at hun får dækket sit behov for vitaminer og mineraler etc.
Før sengetid: Grød eller youghurt naturel og banan og mælk (kærnemælk)
Har du nogle forslag?
Kan jeg gøre noget bedre ved aftensmaden?
Venlig hilsen
Gitte