Svar: Min søns vægt og højde ved 1 år
29. juni 2004
Alder:
13 mdr.
Som du selv er inde på, så ligner børn jo deres forældre. Jeg kan godt se at du og far er forholdsvis høje, men samtidig skriver du også at I selv er vokset omkring puberteten, så mon ikke at jeres lille søn ligner jer på det punkt?
Nogle er jo mere kortbenede end andre og det kan du ikke gøre noget ved. Bare du sørger for at han får små og hyppige måltider og spiser godt og varieret, så kan du ikke gøre mere. Tommelfingerreglen er at børn øger deres vægt x 3 det første år, men der er jo aldrig regler uden undtagelse:o) Hvis du er i tvivl om dit barns trivsel, så er det altid en god idé at henvende dig hos lægen.
Held og lykke med anlæggelse af drænene.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske