Brev:
Ammestop og arbejde
29. juni 2004
Alder:
7 mdr.
Ammestop og arbejde
Hej
Jeg er i den situation at jeg skal starte med at arbejde igen om cirka en måned, min søn er nu 7 1/4 måned nu og bliver stadig ammet ved siden af grøden/grønsagsmosen. Han har aldrig fået en flaske før og ej heller erstatning.
På nuværende tidspunkt får ham grød morgen + middag og grønsagsmos til aften, han drikker cirka 30 - 50 ml vand til hvert måltid. Nogle gange slutter vi af med frugtmos efter måltiderne og han tilbydes til sidst at blive ammet.
Hvordan stopper jeg bedst med at amme? Fra den ene dag til den anden eller langsom nedtrapning?
Skal han tilbydes erstatning eller kan han få væske nok via kosten?
Han er ikke glad for sutteflasken og ved ikke helt hvad den skal bruges til.
Hvordan forholder jeg mig til denne problematik?
Tak for hjælpen!
V