Svar: Ammestop og arbejde
29. juni 2004
Alder:
7 mdr.
Kære V
Jeg synes det ville være synd at du stoppede med at amme fra den ene dag til den anden. Er det ikke muligt at du fortsat ammer morgen og aften, når du begynder arbejde? Det vil være en god måde for jer begge at begynde og afslutte dagen.
Hvis du fortsætter amning morgen og aften, kan din søn få mælk af en kop ved siden af maden, han spiser. Han kan også få en lille portion A38 med frugtmos eller bær, hvilket også tæller med i mælkeregnskabet.
Der er i princippet ikke grund til at introducere en flaske på nuværende tidspunkt, hvis du fortsat ammer og så tilbyder kop. Slet ikke når han ikke er glad for flasken.
Sålænge han ikke er ældre børn størstedelen af hans mælkeindtag fortsat være modermælk eller erstatning, men han må godt få sødmælk af en kop. Sødmælk kan også indgå som en del af madlavningen. Hvis du fuldstændig stopper med at amme, så vil det være en god idé at du erstatter ammemåltiderne med erstatning.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske