Brev:
Aktivering 6 mdr
14. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Aktivering 6 mdr
Min dreng runder snart de 6 måneder - pyha hvor bliver tiden af.
Det går fint med skemad - han får 2 måltider om dagen, men vi sætter ham snart op til 3. Han er blevet rigtig god til at drikke af kop, så det med maden fungerer bare fint.
Jeg håber du har et godt råd til aktivering for ham. Han er inde i en periode hvor han ikke gider blive lagt på tæppet. Jeg kan godt forstå, at det ikke er dødspændende, men han skal jo have trænet ryggen. Han vender sig fra ryg til mave konstant og når han så begynder at brokke sig ruller jeg ham tilbage igen. Straks derefter vender han sig selv tilbage til maven (underligt barn :-D). Han har vendt sig fra mave til ryg selv nogle få gange.....
Jeg taler med ham, synger for ham, puster på tæer, lave pruttelyde på hans mave, prøver at få ham til at hejse sig op i hænderne, holder hænderne bag hans fødder så han kan møve sig fremad osv. Kort sagt synes jeg ikke selv vi understimulerer ham.
Alligevel føler jeg, at det ikke er nok siden han brokker sig når jeg lægger ham på tæppet.
Jeg kan godt forstå det er mere spændende at sidde på min arm og kigge sig omkring (og det får han også lov til, mens vi snakker om det vi ser og han får lov til at røre ved billederne på væggen, gardinerne osv.), men han er stadig blød i kroppen og skal jo have trænet ryggen.
Og et eller andet sted skal der vel også være tid til bare at ligge og kigge ud i luften og fordøje alle indtrykkene. Det er vel ikke godt for ham, hvis vi bare kører på hele tiden?
Det blev jo et længere indlæg...
Har du et råd ang. om vi gør noget forkert eller har vi bare en lille "brokker"?
Hej-hej