Brev:
Amning, mme, skemad - 3 mdr.
7. juni 2010
Alder:
3 mdr.
Amning, mme, skemad - 3 mdr.
Kære Helen.
Jeg har brug for at høre din mening om mme og skemad. Min søn er næsten 3 måneder og bliver ammet og får suppleret med mme efter hver amning. Den mme jeg bruger er fra Nestle H.A. 1 og den fungerer rigtig fint. Han sover fint om natten – sover gerne 7-9 timer uden at have brug for mad - så det er ikke fordi han har brug for at få noget mere mættende mme. Men jeg vil jo gerne give ham det som er bedst for ham :-)
Mit første spørgsmål er; hvornår/og vil du anbefale at jeg skifter til Nestle 2? Der er vist lidt mere jern i den, men ellers kender jeg ikke så meget til forskellen på de to mme ...?
Mit andet spørgsmål omhandler opstart af skemad. Hvornår vil du anbefale at opstarte på det? Hvad er fordelene og ulemperne ved at opstarte før som senere? Og hvor meget opstarter man med? Og har du evt en god opskriftbog du kan anbefale? På hvilken måde vil hans sammensætning af måltider så ses ud, mht amning + mme + skemad når den tid kommer?
På forhånd tak for dit svar :-)
De bedste hilsner fra
Marie