Brev:
Middagslur - 2 år, 2 mdr.
9. juni 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Middagslur - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen
Ja, så er det igen tid til at spørge dig til råds ang. Cecilies søvn.
Det er jo ingen hemmelighed, at hun ikke er kommet sovende til verden;o)
Cecilie har altid haft svært ved at falde i søvn om aftenen, men altid faldet i søvn med det samme til middag.
Hun er nu 26 mdr og sover stadigvæk 2-21/2 time til middag. Men hun er stadigvæk meget længe om at falde i søvn om aftenen. Og vågner 2 gange i løbet af natten hvor hun enten skal have vand, puttes igen eller hun vil ind til os.
Hun vågner me. 7 og 7.30. Sover til middag ml. 12-14 og kommer i seng ml. kl. 19.30-20. Og hun sover først omk. kl 21.30
Vi tænker om vi skal korte lidt af hendes middagslur, så hun er til at få i seng om aftenen. Og dermed måske kan få en mere sammenhængende nattesøvn.. Og så overvejer vi at skifte tremmesengen ud med en juniorseng...
Hun får lov til at se lidt film inden hun skal sove eller vi sidder og kigger i en bog. Når vi kommer op i seng synger vi eller læser en bog og snakker lidt om dagen. Så vi har et godt putteritual, som Cecilie virker glad for.
Det er kun mor som må putte og hun bliver meget gal hvis far nærmer sig. Hun vil heller ikke sige far... Hvilket vi undre os over, da hun er meget glad for ham...
Håber du kan hjælpe os med et godt råd om vi skal korte lidt af middagsluren.
Hilsen Jeanne;o)