Brev:
Gider ikke spise rugbrød
10. juni 2010
Alder:
12 mdr.
Gider ikke spise rugbrød
Hej Helen.
Min datter gider pludselig ikke spise rugbrød... Hun har altid været rigtig glad for det og spist det med stor appetit med alt muligt slags pålæg på. Nu vil hun ikke engang tage det i munden og skulle det lykkes os at få et stykke indenbords kommer det ud igen.
Hun har altid fået kogte grøntsager til frokost sammen med brødet, og det vil hun stadig gerne have. Så hun har i nogle dage levet af lidt brocoli, blomkål og majs (og ½-1 frikadelle) til frokost....
Nu er vi så begyndt at gemme noget mad fra aftenen før, som vi varmer op til hende, og det vil hun gerne spise en god portion af til frokost.
Er det en holdbar løsning, synes du? Hun spiser mere nu og vi slipper for konflikten med afvisningen af maden.
Tror du, det bare er en overgang, og at hun vil spise rugbrød igen om f.eks. 3 ugers tid, hvis vi holder en pause med det? Eller skal vi blive ved med at tilbyde hende både rugbrød og varm mad?
Det skal måske lige siges, at hun spiser godt resten af dagen! Havre/hirsegrød til morgen, frugt inden middagslur, yoghurt med frugt eftermiddag og en god portion familiemad til aften. Og så altså frokosten, som pt består af varm mad.
Venlig hilsen
Mette