Brev:
Drikkevarer, især mælk
10. juni 2010
Alder:
10 mdr.
Drikkevarer, især mælk
Hej Helen
Mie får i dag vand til alle måltider og til at slukke sin tørst i løbende. Det fungerer fint.
Hendes havregrød indeholder 25 ml. mme, og de sidste 175 ml. får hun i en flaske før middagsluren. Derudover får hun ca. 265 ml. majsvælling til natten. Jeg havde tænkt mig at holde fast i flasken til middag indtil hun bliver et år pga. jernbehovet. Dagplejemoren giver hende noget af den i kop i stedet for. Er det fint nok – måske endda bedre?
Bør jeg derudover begynde at give hende sødmælk af kop, så hun bliver vænnet til det? Det skal vel så skiftes ud med letmælk, når hun bliver et år?
Hvornår må hun begynde at få lidt friskpresset appelsinjuice eller æblejuice (uden sukker) til mellemmåltiderne?
Mange hilsner
Mies mor