Brev:
Amning og søvn - over i egen seng
13. juni 2010
Alder:
12 mdr.
Amning og søvn - over i egen seng
Hej Helen,
Så har jeg brug for din assistance igen. Jeg glæder mig til at høre fra dig og igen føle, at jeg er "klædt på" til at takle dette.
Min søn fylder 1 år i næste uge. Han bliver pt. ammet når han skal sove omkring kl.20.00 og da vi deler seng så bliver han også forsat ammet, hvis han ikke vil falde til ro om natten.
Hvornår er det godt at stoppe med at amme aldersmæssigt? Hvordan gør jeg det?
Han får faktisk ca. 100 ml MME inden han kommer i seng, dernæst bliver han ammet ca. 20 min. senere når han kommer i seng. Så falder han i søvn, hvor jeg ligger i sengen. Det tager lang tid for ham at falde i søvn, han skal ligge på mange 100 forskellige måder inden han falder i søvn. Det kan godt tage op til 1 time.
Hvordan får jeg ham til at sove i hans egen seng og er det, det bedste for ham?
Vil det at han sover i hans egen seng gøre, at han også begynder at sove igennem om natten?
Det er ganske få gange, at jeg har oplevet, at han kun har været vågen 1 gang om natten.
Jeg har ikke haft overskuet til at tage kampen med ham om natten. fx. at nægte ham mælk, men jeg føler nu, at får jeg vide, hvad der skal til, så bruger jeg den info. og håber på, at vi nu begge kan få lov at sove om natten. Han er også gladere om dagen, når han har sovet godt om natten.
Han har været en del syg med hoste, så det har holdt ham og jeg vågen om natten, da han bliver ked af det.
Såvidt jeg kan forstå, må de små størrelser ikke få hostesaft!
Så altså hvornår må jeg stoppe amningen + mme? hvordan får jeg ham over i hans egen seng og er det, det bedste for ham? Hvordan får jeg ham til at sove der? og hvordan kommer han til at sove igennem?
Tusind tak for din virkelig hjælpsomme webside.
Kærlig hilsen
Mor til basse i udlandet.