Brev:
Hvor meget vand bør hun indtage?
14. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Hvor meget vand bør hun indtage?
Hej Helen
Min datter på 6 mdr. er meget glad for at drikke vand. Derfor overvejer jeg, hvor meget det er rimeligt at lade hende drikke, for at det ikke optager pladsen for hendes mad. Jeg starter selvfølgelig ud med maden, og tilbyder vand under måltidet og efter. Mælk er hun ikke begejstret for, så hun drikker primært vand.
Pt. ammer jeg hende 6 gange i døgnet, mens jeg har planer om at skære amningerne ned til 4 gange/døgnet, når hun bliver 7 mdr.
Er der nogle cirkatal for, hvor meget vand hun bør indtage, for at få dækket sit væskebehov – som der er for voksne? Jeg er godt klar over, at vandindholdet i den kost hun indtager selvfølgelig også har betydning – samt vejret m.v.
Venlig hilsen
Majken