Brev:
Finde ud af at spise
14. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Finde ud af at spise
Hej Helen.
Min datter på 6,5 mdr er for 14 dage siden startet på grød til frokost. Jeg startede med hirse men konsistensen var bestemt ikke noget for min datter så jeg har nu skiftet til havregrød. Jeg har desuden lavet frugtmos.
Situationen er den at hun sagtens kan finde ud af at spise, men hun vil ofte ikke. Hun lukker munden når skeen kommer ligegyldigt hvad der er på. En dag gav jeg hende en æblebåd som hun gnavede i og jeg gav hende nogle micro stykker. Herefter spiste hun med velbehag en lille skål frugtmos! Dette har dog ikke virket siden. Hun virker så klar til at spise og hendes mundmotorik er SÅ god. Jeg har også forsøgt med modermælk i havregrøden, men hun lukker i inden hun har smagt.
Godt råd ønskes:-)?
Jeg er jo så nødt til at amme hende hvis hun kun får hvad der svarer til en teske. Også er vi jo ikke igang med mad.
Hun bider meget godt og der er ikke det frugt hun ikke har formåetvat bide over på trods af at hun ikke har tænder endnu.
På forhånd tak.
Prinsessens mor