Brev:
Vil ikke sove i sin egen seng - 15 mdr.
14. juni 2010
Alder:
15 mdr.
Vil ikke sove i sin egen seng - 15 mdr.
Hej Helen :-)
Så er jeg tilbage igen, Medine er nu 15 mdr, og er en dejlig aktiv pige, som fungere fint i hverdagen.
Problemet er putning.... det tager længere og længere tid for os at putte hende, indtil for en mdr siden kunne vi give en flaske på 175ml, som hun drak og vendte sig om og sov. dog skulle vi blive til hun var faldet i søvn, og den ene tremmeside var af. Nu har vi sat tremmen på, da hun møver rundt, og vi er bange for at hun en dag ville falde ud, altså kravle i vores seng og falde ned.
Nu tager det så en time til to timer at få hende til at sove. hun pludre og snakker, rejser sig op, griner osv. hun ved godt hvad det betyder når vi siger lig dig ned/godnat. Men vi føler efterhånden at hun snørre os! hun skal ligge i vores seng, helst arm i arm. hun er også begyndt at vågne om natten og kan være vågen længe hvor hun bare græder, intet hjælper før vi tager hende og vugger hende.
Vi har prøvet at gå ud og lade hende være men hun brokker sig først og virker det ikke går det over i rigtig gråd. Vi mangler hjælp til at finde et godt putteritual, som også kan hjælpe hende til at lære at falde i søvn, uden alt for meget postyr.
Udover dette, er hun den sidste uges tid, blev et rigtig lille "brokkehoved" hun skælder ud, kaster med ting, og hvis hun ikk får sin vilje ligger hun sig bare på ryggen og skriger.
Er det et tigerspring, eller er det bare kommet bag på os at det er nu trodsalderen begynder?
Hilsen Medines Mor