Brev:
Madplan og vægtøgning
14. juni 2010
Alder:
12 mdr.
Madplan og vægtøgning
Hej Helen,
Det er lang tid siden vi sidst har skrevet og det går bare super godt her. Min datter lige fyldt 1 år, hun går (tog første skridt da hun var knap 11 måneder), begynder at efterligne os (siger f.eks. "hej" når hun holder en telefon op til munden) og er glad og tilfreds i dagpleje. Hun elsker at lege udenfor og sammen med de andre børn.
Hun sover godt i løbet af natten i sin egen seng på eget værelse fra kl. 20 - 6.30. Så tager hun et lur fra kl. 8-9 og så sover hun mellem 2-3 timer til middagslur fra kl. 12.
Men jeg kunne godt tænke mig at få en slags madplan med forslag til hvad hun kan spise nu som 1-årig. Hun er stadigvæk ikke særlig stor. Hun var 76cm og 8400g til et-års undersøgelsen hos lægen. Han var ikke bekymret sagde han, men at vi ville tjekke op på det til 15-måneders vaccinationen. Jeg er derfor ikke skiftet til letmælk endnu, men hun får letmælk i dagpleje da alle de andre børn er ældre og hun kan ikke nå at drikke en hel liter selv. Jeg har lidt mme tilbage og det får hun så stadigvæk blandet i sin havregrød om morgenen.
Skal vi gøre andet for at hun tager lidt mere på, eller kommer det af sig selv? Jeg tænker det måske også har noget at gøre med at hun er så aktiv og vil helst gå overalt, og dermed brænder mange kalorier.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Hilsen,
Michelle