Brev:
Søn sover ikke meget i løbet af dagen og natten
14. juni 2010
Alder:
14 mdr.
Søn sover ikke meget i løbet af dagen og natten
Hej Helen,
Vi vil gerne bede om din hjælp - vores søn, Atle, på 1 år og 2 mdr. vil ikke rigtig sove, og vi er virkelig, virkelig frustrerede, er ved at være meget udkørte og er ved at opgive fuldstændig.
Atle har hele sit kort liv ikke sovet specielt godt/meget, og har kun haft ca. 2 håndfulde nætter, hvor han har "sovet" igennem - hvoraf et par var, hvor han sov hos andre.
Og han er en glad, livlig, fræk dreng, og han er begyndt at gå, og går hele tiden rundt og pludre og leger, specielt med sine biler.
Han sover kun ca. 2 timer i løbet af en dag (ofte kortere tid), og så sover han jo så ikke særlig godt om natten, der kan han nemlig vågne op til 9-10 gange, nogle nætter heldigvis færre, men hvor han vil ha sin flaske med vand, sin sut og så sover han måske igen - medmindre vi skal "kæmpe" med ham i ½-1 time. Nogle gange har vi lagt os på sofaen med ham, så vi ikke skal rende ned til ham hele tiden, så er det lidt nemmere og ligge ved siden af ham, og så selv få sovet lidt mere.
Det med at han skal ha flasken med vand mange gange om natten, er meget frustrerede for os - og vi har ikke ville tage den helt fra før han sov igennem om natten.
Når Atle skal sove, skal han falde i søvn ved at "røre" ved vores arm, og på min arm ligger han og "borer" neglene ind og er begyndt at nive, hvilket både gør ondt og irretere.
Atle startede i vuggestuen 1. maj i år, og har efter sin start haft 2 forskudte ugers sygdom, så indkøringen har måske også været lidt hård for ham, MEN sådan er det jo for mange børn, siger både pædagogerne og andre :o)
Pædagogerne siger, at han nu klare dagen rigtig flot, han leger, pludre og spiser godt, og det er rigtig dejligt at han er kommet så godt "efter det" efter sine to sygdomsperioder.
Vi har nu prøvet at sætte hans weekendseng op oppe ved siden af vores seng, og vil prøve om det kan hjælpe ham til at sove om natten, at han kan høre os.
Det skal oplyses, Atles værelse ligger i stueetagen, og vores på 1. salen, og at han har sovet på sit eget værelse siden han var ca. 10 dage gammel.
- Hvad kan/skal vi gøre, så han kan sove noget mere om dagen og sover igennem om natten?
- Og har det haft nogen betydning, at vi har rykket lidt rundt på møblerne i hans værelse?
- Hvad kan vi gøre, ved hans pillen ved vores arme, når han skal sove? - Vi har forsøgt at give ham en bamse eller en klud i stedet for.
På forhånd tak for en forhåbentlig hjælp!!
Med venlig hilsen
De frustrerede forældre