Brev:
Hvordan skal de få hende til at sove i vuggestuen?
15. juni 2010
Alder:
8 mdr.
Hvordan skal de få  hende til at sove i vuggestuen?
Kære Helen
Tak for dit brev angående flaskestrejke. Lillepigen begyndte igen med flasken efter 4 dage :)
Om 1 måned skal min datter starte i vuggestue, hun er der lige fyldt 9 måneder. Jeg har ca 1 måned til at få hende kørt ind.
Det er bestemt ikke en dag jeg glæder mig særlig meget til, det bliver rigtig hårdt for mig at skulle aflevere hende til fremmede hænder. Hun har aldrig prøvet at blive passet før, andet end lige et par timer af mormor. om nogle uger skal vi have hende passet af farmor fra lørdag til søndag da vi skal i byen. Det er heller ikke noget jeg ser særlig meget frem til.
Det der nager mig mest er omkring hendes søvn. vi har jo tidligere haft store problemer med at få hende til at sove. og en overgang hvor vi fik hjælp, gik det også rigtig godt. Det går stadig rigtig godt med at få hende til at sove om aftenen, men om dagen er det gået tilbage i den gamle gænge. Hun sover bestemt ikke sin tid væk om dagen. Jeg er nød til at gå lange turer med hende i barnevognen for at få hende til at sove og nogle dage lykkedes det kun at få hende til at sove sin formiddagslur.
Jeg har læst alle bøger til hudløshed og er faktisk ved at være ret træt på det område. Jeg gør alt hvad jeg kan for at fange hende på det helt rigtige tidspunkt, men det virker bare ikke, det er umuligt at se på hende hvornår hun er træt nok til at blive lagt.
Hvordan skal det ikke gå når hun starter i vuggestue? der gider de jo nok ikke bruge så mange kræfter på at få hende til at sove. på den anden side glæder jeg mig til at der er nogle andre der tager over på det område, også selvom jeg jo egentlig bare skubber problemet fra mig
Med venlig hilsen
En bekymret mor