Brev:
Falde i søvn alene - 3 år, 5 mdr.
16. juni 2010
Alder:
3 år, 5 mdr.
Falde i søvn alene - 3 år, 5 mdr.
Kære Helen
Så er Noah blevet 3 år og 5 måneder, og han stortrives.
Vi har siden han af egen fri vilige pludselig ikke ville bruge sut mere da han var 1 år og 9 måneder siddet hos ham til han er faldet i søvn, da det har virket som om han manglede lidt tryghed, nu sutten ikke var en mulighed mere. Nogle få perioder er det gået fint, når vi har sagt godnat og har forladt værelset. Men sådan er det ikke hovedparten af aftenerne, og vi har et ønske om at nå dertil, hvor vi kan putte, sige godnat og forlade værelset.
Det er ikke fordi, at det tager lang tid at sidde hos Noah, ca. 10-15 min.
Der står altid en lampe tændt til han er faldet i søvn, og om natten er lyset i gangen ud for værelset dæmpet og giver lys til værelset.
Noah er rigtig tryg ved sin seng og vågner sjældent om natten. Sker det, puttes han i egen seng og vi sidder hos ham til han sover/lægger os på en madras på gulvet. Det sker han kommer med ind i vores seng, men vi har altid prioriteret det højt at han sover i egen seng, da vi indtil for nylig blot havde en 3/4 seng = lidt plads til 3 personer :-)
Vi har skudt projektet "sov selv" lidt, da han startede i børnehave 1. april, og vi mente at det ville være for meget at kræve af ham sammen med.
Han er super glad for at gå i børnehave og stortrives.
Har du et godt råd til hvordan vi får projekt "sov selv" i mål på en god måde? Er tiden til det eller måske kommer det af sig selv.
Kærlig hilsen
Noahs forældre