Brev:
Udtrapning af flaske
16. juni 2010
Alder:
12 mdr.
Udtrapning af flaske
Hej Helen
JA, det er efterhånden ved at være længe siden sidst - men det går bare så godt. Hun er startet i vuggestue, og det er hun rigtig glad for. Hun fylder 1 år næste onsdag, og jeg er i den forbindelse ved at lade hende trappe ud af flasken.
Lige i øjeblikket får hun 1 inden eftermiddagsluren, 1 flaske vælling om aftenen inden hun skal sove, og 1 flaske om natten. Alle på 150 ml.
En af pædagogerne i vuggestuen sagde at det kunne være en fordel at skifte erstatningen ud med sødmælk. Men jeg kan ikke helt se hvordan det hjælper til at trappe ud? I øvrigt er hun disponibel overfor mælkeallergi - og astma. Så kan jeg måske i stedet putte soja-, ris- eller havremælk i flasken? Det har vi prøvet før, hvor vi var løbet tør for erstatning midt om natten, og det det drak hun med stor velbehag! :-)
Tak for en god brevkasse!
Med venlig hilsen
Sophie