Brev:
Problemer med at falde i søvn - 21 mdr.
17. juni 2010
Alder:
21 mdr.
Problemer med at falde i søvn - 21 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig fordi vores søn ikke vil ligge sig til at sove om aftenen.
De ting du foreslog har ikke hjulpet, og jeg tænkte at jeg nok bare skulle acceptere at min søn er en aftenravn.
Men nu er det begyndt at påvirke min mand og jeg så meget at vi skændes om hvordan vi bedst håndterer det, og vi er ved at være desperate efter at få lidt ro til os selv om aftenen.
Ud over at snakke en time inden han falder til ro er han begyndt at kravle ud af hans tremmeseng, jeg har prøvet i et par aftener at gå ind tage ham op og ligge ham tilbage i sengen og sige du skal blive i den seng og sove nu. Men han griner bare af mig og to sekunder senere er han ude af sengen igen.
Min mand mener at da intet virker skal vi begynde at hæve stemmen og skælde ud, jeg mener ikke det er vejen frem men da intet andet virker har jeg ikke et bedre forslag.
Men som det foregår nu ligger han for åben dør hvor han kan se og høre os. Vi lader ham stå op i hans seng indtil han falder omkuld halvanden time senere. Nogen gange mister vi tålmodigheden og går ind til ham og siger med sur stemme at nu skal han sove for vi gider ikke mere. Men det får vi som regel ikke noget ud af.
Han er blevet passet af hans elskede mormor i nogen dage, og der lagde han sig ned og sov i løbet af et kvarter uden problemer.
Vi er også begyndt at indføre at vi ligger i vores seng i et kvarter og kigger i bog sammen inden vi putter ham i hans egen seng, for at han kan få den tætte kontakt inden han skal sove, men han falder ikke mere til ro af den grund.
Han virker på ingen måde træt kl 20 når vi putter ham, så vi er begyndt at overveje om vi skal fjerne hans middagslur.
Han er 21 måneder.
Sover fra kl 21 -21.30 til 6.45
og middagslur fra kl 12 til 14.
Vi har desperat brug for en rettesnor på hvordan vi skal håndtere situationen som nu har varet siden marts måned. Han er stadig en yderst velfungerende og udadvendt dreng og vi får mange positive tilbagemeldinger fra hans dagplejemor.
Med venlig hilsen
Imander