Brev:
Mad og flaske - 7 mdr.
19. juni 2010
Alder:
7 mdr.
Mad og flaske - 7 mdr.
Hej igen Helen...
Det er et stykke tid siden jeg har skrevet til dig, men det går faktisk rigtig godt herhjemme med at spise skemad nu...
Kornelius havde jo pludselig en periode, hvor han bare ikk ville have grød og mos og når skeen nærmede sig, så låste han munden fast, så vi holdt en pause på små 14 dage, hvor han kun fik flaske og ting han kunne holde i hånden + små hapser af vores mad og efter de 14 dage ja så kørte både hapser og grød og mos ind og siden da er det faktisk gået fantastisk og han spiser mere og mere, dog er han stadig ikk en dreng som spiser sindsyg store portioner men det sys jeg nu heller ikk gør noget....
Men nu skriver jeg faktisk til dig fordi jeg godt vil have lidt hjælp til hvordan vi kommer af med nogle flere flasker i løbet af dagen fordi han er nu næsten 8 mdr og jeg tror han er klar til at komme af med lidt flere..
vores dag lyder ca sådan her:
morgen kl 4-5: flaske 180 ml ( nogen gange sover han fra den)
Morgen kl 7.30-8.00: havregrød med frugtmos+ 1 ostehaps
kl 9 ca.. flaske 50- 180 ml og sove
frokost kl 11-12 : risgrød med grønsager+ rugbrøds hapser med pålæg ( smørre pålæg) + agurk stang
kl 13-14 : flaske 180 ml ca
middag kl 16 ca : fuldkornsgrød med banan mos+ ostehaps
aftensmad kl 18 ca : karoffelmos ( grov) og gulerødder + sovs og smager vores mad
aften kl 19 : youghurt ca 1/2 dl
aften kl 20: 150- 200 ml flaske sove!
kl 22. drømmeflaske 180 ml.
han får nogen gange en kiks i løbet af dagen men den kan ikk rigtig tælles med da han hurtig mister interessen for den og smider den fra sig.
kan du se om nogen af flaskerne kan tages fra ham eller er det for tidligt ?? han er virkelig glad for de flasker han får inden han skal sove.. det er selvfølgelig bare en vane som skal brydes vil jeg tro.
han skal starte i vuggestue 1 august så jeg vil jo tro at det kunne være godt for dem hvis han ikk skulle have så mange flasker.. dog vil jeg ikk gøre ham fuldstændig forvirret da det sikkert bliver hårdt nok at starte i vuggestue :-)
Men hva sys du??
Venlig hilsen
Sine