Svar: Puttes og ligger derefter og synger
20. juni 2010
Alder:
2 år
Kære Mie
I må gerne putte jeres datter så hun ligger i sin seng inden kl. 20. Nogle dage er hun træt og sover med det samme, andre dage har hun brug for at ligge og snakke, synge, pludre med sig selv og det er helt fint, det må hun gerne.
Så længe hun ikke er ked af det og tydeligt protestere over at blive lagt i seng, så er det helt fint at putte hende. Hun lyder til at nyde den stund i sengen og har det fint med at ligge og hygge sig lidt inden hun overgiver sig til søvnen - det er helt okay. Så længe hun forbinder det at komme i seng med noget dejligt og rart, så gør det ikke noget at hun bruger lidt tid på at være i sengen og finde roen der :)
Gennemsnitligt vil de fleste børn på 2 år have brug for ca 13 timers søvn i døgnet. Det vil ofte være fordelt sådan at barnet sover 11½ time om natten og ca. 1½ times middagslur. Jeres datter sover ca 11 timer om natten og 1½ time om dagen, nogle dage lidt mere, andre dage lidt mindre og det er helt fint. Hun lyder til at have en god evne til at regulere sit behov :)
Så fortsæt I roligt som hidtil :)
Fortsat held og lykke og rigtig god sommer!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske