Brev:
Får han for meget grød og for lidt mælk?
22. juni 2010
Alder:
5 mdr.
Får han for meget grød og for lidt mælk?
Hej Helen.
Dette er første gang, jeg prøver at skrive til dig :) Så jeg håber jeg gør det godt, så du forstår hvad jeg mener.
Jeg har en søn, som er fra den 31-12-2010. Så han er næsten 6 mdr gammel. Min bekymring er, om han får nok væske/mælk, og om han får for meget grød?
Hans døgnrytme er CIRKA (og det er meget cirka - det er ikke helt fast) således:
- kl. ca 6.30-7:vågner, bliver puslet, og leger lidt.
- mellem kl. 8.15-9: ammes. Sutter ca. 8 min. Da han jo får bryst, er det lidt svært at bedømme hvor meget han får.
- kl. ca. 9-10: sover ca. 30-45 min. Leger ind imellem amning og søvn.
- kl. ca 10-11.30: leger... er vågen.
- kl. ca. 11.30-12.30: sover i ca. 45-60 min.
- kl. ca. 13: får grød, omkring 210 g. vand af kop.
- kl. ca. 13.30-15.30: vågen og leger. Her bliver han tilbudt bryst, men han vil ikke altid. Nogle gange sutter han måske højst 5 min. men så vil han slet ikke mere.
- kl. ca. 15.30-16.30: sover ca. 45 min.
- kl. ca. 16.30-17.45: leger. Er vågen
- kl. ca. 18-18.45: får kartoffel-og grøntsagsmos, omkring 200 g. Vand af kop.
- kl. ca. 19.30- 20: bliver lagt i seng. Inden han bliver lagt i seng, får han bryst. Her er det lidt forskelligt hvor meget han kan have.F.eks. her til aften, ville han SLET ikke have noget. Men nogle gange får han lidt på hvert bryst.
Så sover han fra kl. ca. 19.45 til kl. ca. 5.00, hvor han bliver ammet. Derefter kan jeg lægge ham tilbage i hans seng, hvor han så sover til kl. 6.30-7.
Jeg har prøvet at give ham banan eller melon om eftermiddagen, men det kan han slet ikke lide!!! Han har også MEGET hård mave. Så jeg er begyndt at tilføje hans middagsgrød lidt sveskemos. Det hjælper lidt.....
Men får han nok væske?????? Jeg kan bae ikke se, hvornår jeg skulle give ham mere mælk. For han vil ikke have noget om eftermiddagen. Eller får han for meget grød/mos??????
Jeg håber du kan svare eller at du forstår min problemstilling.....
Knus Mia