Brev:
Appetitspring - skal jeg give mere pr. flaske?
23. juni 2010
Alder:
2 mdr.
Appetitspring - skal jeg give mere pr. flaske?
Kære Helen.
Min datter er nu 7 uger og vejede for 2 uger siden 4400 gram. Jeg har ikke haft hende vejet siden, men vil gætte på hun vejer tæt på 5 kg. nu. Hun er flaskebarn.
Mit problem er, at hun for tiden er meget pyldret og sover uroligt. Jeg tænker det måske kan være appetitspring da hun spiser oftere end hun plejer og mere. Hun har her til aften spist 300 ml. på to timer!
Normalt plejer sulten at melde sig efter 3-4 timer, men nu bliver hun urolig og søgende efter 2-2 1/2 time, og spiser uden problem de ca 160 ml. der er i flasken.
Hun får i øjeblikket 160 ml. pr flaske, og jeg synes jo det virker som meget i hendes lille mave. Hun gylper lidt i forbindelse med en bøvs, men ikke som om hun har fået for meget. Jeg har endda bemærket at hun ikke gylper så meget som hun plejer.
Betyder dette at jeg skal til at give min lille pige mere pr. flaske, eller er det bare en fase?
Hilsen