Brev:
Skrigehals
25. juni 2010
Alder:
5 mdr.
Skrigehals
Hej Helen.
Tristan er lige blevet 5 mdr og indenfor de sidste par uger er han blevet meget svær at få til at sove.
Jeg er super opmærksom på når jeg lægger ham om det er fordi der er for tidligt eller for sent, for han bliver direkte hysterisk, når han skal sove. Kaster med arme og ben og så ryger sutten jo, og det kan vi bestemt slet ikk have. Men det er faktisk ligemeget hvornår han bliver lagt, så bliver han sur.
Han har alle dage været en lille fyr der skulle underholdes, dels vores egen skyld da vi jo syns kontakten er hyggelig. Men det er som om nu at han ikk vil sove, han vil op og være med.
Har for ikke så længe siden skrevet om hans spisevaner og de fejler intet og det gør hans rytme sådan set heller ikk.
Problemet er nu at han skal lokkes til at sove. uanset hvornår. han kan gabe, gnide øjne og virke træk og stadig blive hysterisk når han skal sove.
Han har også urolige timer om natten hvor han, "rumstere" i søvne.
Hvordan kan jeg hjælpe han så han syns det er hyggeligt at putte og sove?
Har prøvet at synge, sidde med han og dynen lidt osv. Men det virker ikk rigtigt.
Hilsen