Svar: For meget protein?
16. juni 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Charlotte
Tak for dine rosende ord til min hjemmeside:o)
Det lyder som om din søn trives rigtig godt. Han er en stor dreng, der har brug for meget mad og en liter erstatning i døgnet lyder ikke forkert.
Det er sådan at man skelner imellem almindelig erstatning (typerne 1) og tilskudsblanding (typerne to) og vælling. I alderen 4-6 mdr anbefales det at man ikke giver mere end max to flasker tilskudsblanding eller vælling i døgnet.
Jeg har dog kontaktet beauvais, som producerer allomin 2 og som bliver solgt som tilskudsblanding, men samtidig under betegnelsen 'fuldgyldigt præperat'. Det oplyses at man godt må give blå allomin 2 som udelukkende ernæring i alderen 4-6 mdr. Proteinindholdet er kun en anelse højere end i allomin 1 og slet ikke på højde med den mængde protein der f.eks. findes i vælling.
Ud fra dette mener jeg således ikke at din søn har fået for meget protein, så du skal ikke bekymre dig:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske