Brev:
Pivet dreng på 14 mdr
6. juli 2004
Alder:
14 mdr.
Pivet dreng på 14 mdr
Kære Netsundhedsplejerske
Min mand og jeg har vores datter på 10 år og vores søn på 14 mdr.
Jeg går stadig hjemme med vores søn, og har indtil nu nydt det rigtig meget. Men han er begyndt de sidste par uger at "pive" hele tiden. F.eks når jeg går i køkkenet og han ikke kan se mig, stikker han i skrål.
Det eneste han vil er at "læse" bøger sammen med mig, alt andet gider han ikke. Han plejer at kunne gå rundt i huset og hygge sig og pille ved alt. Hele tiden kommer han med hans pegebøger og giver mig dem.
Så vi læser dem ca 50 gange hver dag. Jeg har prøvet at aflede ham med noget andet vi kan lave, men igen kommer han med bøgerne. Han sidder hos mig på gulvet og vi læser sammen.
Jeg syntes selv jeg er meget "om" ham altså sidder og hygger/krammer også selvom vi ikke læser bøger.
Hvis jeg er ved at hænge vasketøj op hyler han til jeg kommer.
Jeg har fået tilbudt vuggestue fra 1 august men gruer for hvordan det skal gå, når han ikke engang kan være hjemme uden at skulle være hos mig hele tiden.
Føler han sig utryg...?
Tror du det vil være skidt for ham at komme i vuggestue når han har det sådan...? Svigter jeg ham...?
Håber du kan svare.
Mange knus Mikala