Brev:
Puttetid
27. juni 2010
Alder:
8 mdr.
Puttetid
Hej Helen.
Har før haft god gavn af dine svar ift min ældste datter.
Vi er nu blevet forældre til endnu en dejlig lille pige (nov. 09), så hun nærmer sig de 8 mdr.
Hun har en rytme der ser således ud:
kl.ca.
0645: morgenmad: Havregryn m.frugt/bær mælk ell.tykmælk/yogurt. Vand af kop.
0845: MME 150 ml ca.
0900:formiddagslur ca. 2 timer
af og til 2½ t.
11.30: frokost: rugbrød- dyppet lidt i mælk -med smøreost, leverpostej, torskerogn etc. spiser ca. ½-2/3 af et stykke. Lidt frugt/bær, frugtmos, agurkstav i hånd..Vand af kop.
1345: MME 130-150 ML
1400: eftermiddagslur ca 1½ time, da storesøster her skal hentes. (på cykel)
1530:tykmælk - mos + vand af kop
1730: Aftensmad, som regel most kartoffel m. lidt kød/fisk, grønt. Frugt.Vand af kop
1900-1930: Puttes m. MME 150-200 ML
..hun spiser som regel godt til alle måltider..
..og så starter showet ellers..
Vi putter i hendes egen seng i vores soveværelse, hvor hun også får flasken (både mor og far putter) Jeg stoppede amning for ca. 1 uge siden tilsidst, ca. 3 uger, fik hun kun x 1 nat.
Hun bliver bøvset og lagt i seng og så græder hun. Der går ca. ½ t. så synges/nusses hun til ro og falder i søvn. Dynen bliver puttet godt om benene, da hun har det med at vågne, hvis hun spjætter med dem, smiler. Så sover hun ½t.-45 min og vågner lidt. Her kan vi holde hende i søvnen ved at give hende resten af flasken og synge for hende.
Efter ca ½ time herfra vågner hun igen og vil ikke sove. Ligger og leger, griner, smiler.. græder hvis vi går, virker slet ikke træt her. Hun kommer op og går med os i seng ca. 22.30. Afhængig af tidspunkt får hun af og til en flaske mere til natten. Hun sover herfra (afbrudt af suttegivning) til ca. 06-06.30 om morgenen.
Vi vil gerne, at hun får en god puttevane og kan falde i søvn uden at være ked af det.
Kan se på dine andre besvarelser i denne aldersgr., at det er nu her sep.angsten sætter lidt ind. Vi går selvfølgelig derind, når hun græder. Tager hende ikke op, men sidder ved sengekanten, så hun kan se/mærke os. Lader døren stå på klem, så hun kan høre vores stemmer i stuen. Behagelig temp i soveværelset.... Intet hjælper...
Har lige været tre dage i sommerhus, hvor vi puttede kl 20 i barnevogn og ikke hørte hende før næste morgen.., så hun kan godt..
Med venlig hilsen
mor til 2 dejlige piger..