Brev:
Videre med putning
13. juli 2010
Alder:
18 mdr.
Videre med putning
Hej igen :)
Tak for dit gode og uddybende svar sidst. Jeg har dog nu et par tillægs spørgsmål.
Jeg har i lidt over en uge nu startet putningen i soveværelset - efter tandbørstning - med at spise en banan og drikke lidt vand i Olivers seng og samtidig har vi kigget i en af hans bøger, han står i tremme sengen og jeg sidder ved siden af.
De første dage blev han meget ulykkelig ved at skulle være i sengen, men nu går det fint nok, og dog. Han siger ikke noget til at være der, mens vi læser historie, men han vil simpelthen ikke lægge sig til at sove, han står og skriger uanset hvor meget jeg prøver at berolige ham, og så har jeg besluttet at tage ham op her i starten så han kan falde i søvn hos mig og har så lagt ham ned igen efter han er faldet i søvn.
Mit spørgsmål er så. Er det ok at lade ham stå og græde hvis jeg bare bliver i rummet og laver noget praktisk imens så han ved jeg er der for ham og der ikke er noget farligt? Det er lidt som om det kun gør det værre hvis jeg sidder hos ham og snakker beroligende og aer ham, så klamrer han sig til min arm og vil op. Jeg bliver virkelig i tvivl omkring puttetid og opvågninger om natten om hvornår det er ok at lade ham græde længe og bare være hos ham og hvornår jeg bør tage ham op, så du må meget gerne skære det ud i pap for mig :)
Jeg vil utroligt gerne at han kan falde i søvn selv, både for at jeg ind i mellem kan være ude om aftenen eller få ham passet, jeg skal snart arbejde til 22.00 hver tredige uge og også fordi han skal være storebror til februar. Det tager mig ikke mere end 15 minutter at få ham til at falde i søvn i mine arme, men det giver også bare mange begrænsninger at det kun er mig der kan putte.
Jeg har 2½ uges ferie fra i morgen og vil bruge tiden på at starte på træningen med han skal falde i søvn i sin seng og gerne sove der ihvertfald det meste af natten.
Ser frem til at høre fra dig.
Olivers mor :)