Brev:
Svær at få til at sove om aftenen - 4 mdr.
13. juli 2010
Alder:
4 mdr.
Svær at få til at sove om aftenen - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg er ny her på siden. Min lille søn er godt 4 måneder. Alt i alt går det rigtig godt og han er glad og trives rigtig fint. Men aftenerne er hårde at komme igennem. Det er simpelthen en kamp med skrig og skrål at få ham til at sove.
Han ammes i løbet af dagen og får så en flaske MME kl. 20.00 ca.. Derefter hygger vi lidt og når han virker træt, bliver han puttet. Putningen foregår ved at jeg synger en sang og siger godnat. Så ligger han typisk og kigger på sin uro. Når han bliver træt af det starter balladen. Så bliver han helt utrøstelig. Så tager vi ham selvfølgelig op. Sådan fortsætter det og ofte udvikler det sig til an decideret ”skrige-tur”, der godt kan vare en times tid.
Han er tydeligvis træt og så kører det hele ligesom op i en spids jo mere træt han bliver. Nogle gange er det eneste, der hjælper en tur i barnevognen, selvom jeg godt ved, at det ikke er en optimal måde at løse problemet på. Til sidst falder han i søvn. Det er rigtig hårdt, at han skal græde sig i søvn og det tærer jo også en del på vores energi. Om dagen er der ingen problemer med at få ham til at sove. Han sover typisk 3 gange, hvor den første lur er den længste og den sidste er kort powernap. Længden af hans lure varierer dog en hel del.
Jeg har læst din bog om søvn og prøver at tyde hans træthedssignaler osv. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre?
Hilsen
C