Brev:
Vil ikke ammes om dagen - 7 mdr.
13. juli 2010
Alder:
7 mdr.
Vil ikke ammes om dagen - 7 mdr.
Kære Helen.
Tak for en god brevkasse, jeg har brugt den en del. Men nu kunne jeg godt tænke mig at få en plan der passer til min Andreas.
Lidt om os:
Andreas vil ikke ammes om dagen. Indtil for et par dage siden har jeg amning formiddag og eftermiddag, men han suttede 5 til 10 gange, hvilket jeg kom til at tænke på måske var grunden til han vågnede så meget om natten. Har prøvet med flaske ved flere lejligheder, men det vil han heller ikke have.
Nu har jeg så prøvet med frugt og brød om dagen i stedet. Nogle gange kan jeg godt få ham til at tage bryst lige efter han har sovet, men det er ikke altid.
Jeg går gerne tidligt i seng (kl 10) for at nå at få en god nats søvn, så ved midnat har jeg sovet to timer og er helt rundt på gulvet når han lige for tiden vågner der. (måske det er egostisk men jeg er nu engang en bedre mor, også for de to store søskende, hvis jeg kan få nogle sammenhængende timer.)
Andreas sover for sig selv på et værelse med dør til soveværelset, det gav ham åbenbart lidt bedre ro til at sove.
Vores dage er forskellige da han vågner mellem 5 og 7 om morgenen.
Andreas bliver puttet ved 20 tiden, men det kan somme tider tage lidt tid da han helst vil ammes i søvn. Det er vi dog i gang med at vænne ham fra.
Han sover ca 2-3 timer om formiddagen og 1- 2 timer om eftermiddagen
Spørgsmål:
Hvad og hvornår skal hen spise når han ikke vil ammes om dagen?
Er det ok at amme til nat kl 19.30 og kl 20. Midt nat ca kl 3. Og nogle gange kl 5? Det giver jo kun 3-4 gange pr. døgn
Skal jeg vække efter 1,5 timer om formiddagen, for der ikke går for længe mellem morgenmad og frokost. Formiddagsmad er jo kun frugt eller skal jeg give noget andet der i stedet, altså bytte om på eftermiddags og formiddagemad. I går fik han brød ost og frugt kl 16 men spiste så ikke så meget til aften kl 18
Eller er det ok at sove 3 timer til formiddag, det er jo ærgerlig et vække ham efter 1,5 time, og når det så er tid til eftermiddagslur sover han måske også kun en god time. Så er det nødvendig med en ekstra lur, så han ikke er for træt til at kunne spise aftensmad.
Ville gerne han kunne sove til 7 tiden, især da vi skal på camping og de to store sagtens kan sove til mellem 7 og 8. Kan vi vænne ham til det?
Hvornår må han få havregrød lavet på sødmælk?
På forhånd tak
Mor til 3