Brev:
Ernæring og opdragelse
13. juli 2010
Alder:
11 mdr.
Ernæring og opdragelse
Hej Helen
Jeg har valgt at skrive det hele i et brev, da jeg synes det hele hænger lidt sammen.
Vi har en dejlig søn på 11 måneder som trives og sover godt.
Vi har altid givet ham MME da min amning aldrig kom i gang.
Han har dog været lidt af en udfordring mht. hans spisning, han har brokket sig meget og vi har tit måtte afbryde måltidet da han er blevet fortvivlet og hidsig. Humøret hjalp dog meget da vi fandt ud af at han altså selv ville spise og vi ikke skulle made ham med ske.
Så han får mad som han selv kan samle op med fingrene, men det betyder jo at vi ikke kan lave mos med en masse forskellige grønsager til ham, vi kan kun give ham grønsager som han kan tygge og det bliver så kun til broccoli, majs, ærter og gulerødder, har du evt. nogle ideer til hvad vi ellers kan servere for ham som han selv vil kunne tygge? Vi har faktisk brugt frysegrønsager en del, da de ikke skal koge så længe før de bliver møre og på den måde ikke taber så mange vitaminer, hvad tænker du om det?
Vi træner stadig at drikke af kop, men han tager bare fat i glasset putter fingrene ned i vandet og hælder det ud. Er det en normal udvikling som til sidst ender med at han selv drikker eller skal vi vise ham at man drikker med glasset og ikke leger? Og er det ok at han stadig også får vand fra sutteflaske? Vi er nu gået i gang med at lade ham lege meget med vand i haven og i bruseren for at se om det hjælper.
Hans rutine for dagen er:
Vågner 5-6 tiden
6:30 Spiser morgenmad (rugbrød med smøreost og vand)
8:30 mellemmåltid havregryn med sødmælk og banan
9:00 sover 1 1/2 time måske 2
11:00 frokost rugbrød med smøreost, makrel, leverpostej, spejepølse, avokado.
13:30/14:00 sover 1-2 timer
15:30 lidt frugt, yoghurt m. havregryn, ris kiks eller lign.
17:30 aftensmad grønsager, kød af forskellig slags, grov pasta eller kartofler og nogen gange ris.
19:00 bliver puttet og falder selv i søvn
Er der noget du umiddelbart synes vi skal ændre eller er der nogle madvarer vi burde give ham og har du evt. forslag til sundt pålæg?
Håber ikke det var for mange spørgsmål i et.
Venlig hilsen
Ditte