Svar: 17 mdr vil ikke spise
6. juli 2004
Alder:
17 mdr.
Hej Annette
Der er helt sikkert en sammehæng imellem din søns appetit og det at han har været syg.
Det bedste du kan gøre er at tilbyde ham små og hyppige måltider, gerne noget du ved han godt kan lide (men som samtidig er sundt), sætte tallerkenen foran ham og lade ham gå igang.
Med den alder han har nu vil han kunne begynde at mestre det at spise med ske, så prøv at lade ham spise selv og se om det ikke motiverer mere end at blive madet.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske