Svar: Menstruation,- fødsel og amning
28. juni 2004
Alder:
18 mdr.
Hej Henriette
Ja det er normalt. Nogle kvinder oplever at få menstruation få uger efter fødslen, andre oplever at menstruationen udebliver selv om de ammer.
Der kan også være forskel fra fødsel til fødsel, således at der denne gang går 1½ år eller mere inden du få menstruation, mens der næste gang kun går ½ år. Det kan variere.
'Problemet' er at man jo aldrig ved, hvornår den første ægløsning kommer efter fødslen og derfor kan det at amme ikke bruges som præventionsmiddel.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske