Brev:
Spise mad selv
20. juli 2010
Alder:
9 mdr.
Spise mad selv
Hej Helen
Jeg har en dejlig selvstændig datter på knap 9 mdr der er i en rivende udvikling, og hendes motto syntes at være: "Vil selv - kan selv".
Dette også mht. måltiderne, hvor hun selv vil spise, hvilket hun så får lov til - vi skal være meget heldige hvis vi kan få lov til, at give hende en smule.
Men problemet er nu også opstået ved morgenmaden, hvor hun er vant til at få havregrød. Det kan hun ikke selv spise, og efter at jeg har fået lov til at give hende 4-7 skefulde afviser hun det blankt. Da hun lige er begyndt at sove igennem, og dermed ikke spiser om natten mere, ved jeg hun er sulten, tidligere har hun kunne spise en hel portion.
Hun sidder selv med en ske, og jeg har desuden prøvet at give hende et stykke agurk el- gulerod, så hun selv har noget i hånden, hvilket ikke hjælper. Jeg må ikke hjælpe hende med at få lidt på skeen og føre den op til munden! HUN VIL SELV, MEN KAN IKKE.
Den eneste måde vi kan få hende til at spise det, er at "snyde", så hun får lidt frugtmos ovenpå. Men det kan hun jo ikke få, når hun snart skal starte i dagpleje, hvor hun nogle gange også skal spise morgenmad!
De sidste morgener har hun simpelthen fået rugbrød med smørost til morgenmad, og her spist en hel skive selv. Men er det løsningen, og hun får jo også rugbrød til middag - spiser hun så varieret nok???
Hilsen