Brev:
Sover på gulvet
22. juli 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Sover på gulvet
Hej Helen.
Jeg har en dreng på nu på 2 år og nogle måneder og han sover i en folde-ud rejseseng, som han har haft siden vi boede i en 1værelses (det var bare mere praktisk dengang).
Sengen kan åbnes i den ene ende og han kan selv kravle ind og ud af den, noget han har stor fornøjelse af, men deri ligger også et nyt lille problem.
Sengen er altid lynet op. Han bliver faktisk ked af det og rykker i sengen så den hopper frem og tilbage, hvis den er lukket.
Når vi putter ham kl 19:30 bruger han gerne en time eller to på at ligge og pludre og synge og lege med sine tre bamser i sengen, eller han kravler ud på gulvet (parket gulv) med dyne og pude og sætter sig til at lege der.
Han kan selv åbne døren til sit værelse, så det er ikke fordi han søger kontakt, han sidder bare og leger og kalder hvis han er tørstig eller har lavet i bleen.
Ved 10tiden kigger vi ind til ham igen, og der finder vi ham ofte liggende med sutten i munden, i en stor bunke af tæpper, puder og dyner (han fisker gerne sin babydyne frem fra legetøjsbøtten) hvor vi så kan fiske ham op og putte ham tilbage i sengen.
Det sker ikke hver nat, men det sker oftere og oftere, og gerne lige indenfor døren, hvor han ligger lige ved dørsprækken, det eneste sted i hele værelset, hvor han kunne tænkes at få træk, hvis vi har vinduerne åbne i stuen ved siden af.
Hvis du ikke har et godt råd til hvordan vi skal få ham til at blive i sengen, har du så ikke i det mindste et tip til at vi kan undgå at han ligger lige der? Døren åbner ind i værelset.
Hilsen M.