Brev:
Afvænning fra flaske om natten
24. juli 2010
Alder:
8 mdr.
Afvænning fra flaske om natten
Hej Helen
Uh, hvor kan jeg se at der er mange i samme båd som mig. Men alligevel ikke heeeeellltt det samme, så jeg håber du vil hjælpe :-)
Vi har en skøn, dejlig og meget nem dreng på nu 8 mdr. Han sover fint om dagen og spiser også godt. En typisk dag ser sådan ud:
5.00 Vågner, får flaske (ca 150 ml). Falder oftest i søvn igen
7.00 Står op. Får grød til morgenmad sammen med sødmælk i kop
8.30/9.00 Morgenlur (ca ½-1 time)
9.00/9.30 Frugt eller flaske
11.30 Middagsmad - 'rug'brød, grød eller lign. sammen med vand eller sødmælk i kop
12.00 Middagslur (2-2½ time)
15.00 Flaske
17.00 Aftenlur (½-1 time)
18.00 Aftensmad (hvad vi spiser (næsten) + grød)
20.00/20.30 Vælling og 'vugges' i søvn til nat (var tanken)
21.30 Vågner, er urolig (græder ikke), vil ikke falde i søvn igen. Giver en flaske efter 1-1½ time og så sover han igen
01.30 Flaske, falder hurtigt i søvn igen
03.00 Vågner - får nogle gange en flaske og falder i søvn. Andre gang er han vågen en times tid :-(
Problemet er for det første at han vågner så forholdsvist hurtigt efter at han er lagt til nat (det har han gjort en måneds tid), og for det andet at han stadig får flaske om natten.
Jeg planlægger at tage en 'kold tyrker' hvor han tilbydes sut, vand og trøst nogle nætter for at afvænne ham fra MME, men jeg er i tvivl om om han skal tilbydes der ved 22-23 tiden og om han skal have tidlig morgen?
Og hvad gør jeg ifht. den vågne stund sen aften??
Håber du kan hjælpe :-)
På forhånd tak, Jette