Brev:
1 år og flaske
24. juli 2010
Alder:
12 mdr.
1 år og flaske
Hej Helen.
Vi har lige fejret 1 års fødselsdag for vores dejlige søn.
Han er en nem, glad dreng som trives :-) Han udvikler sig meget pt. Han tog sine første skridt dagen inden sin fødselsdag, står selv, små taler "moaar", "aaak" (tak) osv. Han viser han forstår en del ved f.eks. at udføre "ordrer" som løft numsen, når han skiftes eller læg dig ned (i barnevognen) - at han så har fjedder effekt og sidder op ganske kort tid efter er en anden snak :-)
Kort sagt, han er i god udvikling og er glad.
Han spiser morgen, middag, aften som hoved måltider. Han spiser havregrød med frugt til morgen. Rugbrød med sund pålæg og lidt grønt til middag. Kød, grønt, kartoffel/ris/pasta til aften. Han får et formiddags mellemmåltid, et eftermiddags mellemmåltid.
Han får en flaske med MME inden senge tid, som er kl 19-20 stykker (alt afhængeligt af om han har været hjemme eller været i vuggestue) Han tager mellem 150-260 ml.
Så sover han til mellem 05 og 06, hvor han får en flaske igen. her tager han ikke meget, men reagerer med stor protest hvis ikke han får den (altså hvis der kommer vand i glas)
Vi "scorer" en time til tos ekstra søvn ved at give ham MME (mellem 50 og 150 ml) - hvilket vi jo gerne vil have på den tid af døgnet.......
Han ligger sig pænt til at sove efter han har fået flasken og står op mellem 06.30 og 7.30 hvilket vi er tilfredse med - selvom man selvfølgelig altid ku bruge en halv time mere ;-)
Han sover en lur - ca. kl 12 til 13.30/14.....DET synes vi tilgengæld er lidt, men har ikke held med at få ham til at sove mere og tænker at det vel også er ok når han sover så mange timer om natten og egentlig er glad om dagen...??
Nå, men mit hoved spørgsmål går på, at vi meget gerne vil af med de to flasker snarest, da jeg starter på arbejde om en uge.
Vi er her til aften stoppet med aften flasken, hvilket gik fint. Han protesterede i ca 15 min, hvor vi tilbød ham vand på værelset, trøstede ham i det mørke værelse og gik når han faldt til ro - sådan blev vi ved til der blev ro.
Jeg er ikke så bekymret for denne flaske, men mere forden ved 05 tiden....På den ene side vil jeg jo gerne "ofre mig" / os og give den for at få lov til at sove lidt længere. På den anden side ville det jo være meget dejligt at kunne slippe for den afbrydelse når man skal op og møde og fungere på en arbejdsplads.
Tænker du det er tid at tage begge flasker fra ham nu? Eller skal vi tage en kamp pr. flaske? Nogle gode indput til måden at gøre det på, eller lyder vi til at være på rette vej ?
Med venlige hilsener
Mor