Brev:
Sove igennem igen efter øreproblemer
25. juli 2010
Alder:
21 mdr.
Sove igennem igen efter øreproblemer
Kære Helen
NU får jeg brug for din ekspertise igen. :-) Vores søn på knap 21 mdr har fået dræn i ørerne med stor succes. Vi kan virkelig mærke at have fået en meget mere glad og tilpas søn som også rigtig er begyndt at snakke nu :-)
Vores lille problem er at vi nu igen skal have ham til at sove igennem på hans eget værelse. Inden han fik øreproblemer havde vi en periode hvor han sov igennem knap 1 1/2 md, men siden væsken på ørerne begyndte at genere ham, plus et par gange med mellemøresbetændelse, gik den gode søvnrytme væk - og det er også ganske forståelsigt.
I den periode vågnede han omk. midnat og ville slet ikke sove igen medmindre han kom over i vores seng, og dette mønster gør sig også gældende nu selvom ørerne igen er kommet i orden og der for vil jeg høre hvilken strategi du vil anbefale ??
Derudover er det desværre også blevet sådan at vores søn slet ikke kan falde i søvn medmindre vi sidder inde på hans værelse indtil han er faldet i søvn og ofte når vi prøver at liste ud så vågner han og rejser sig i sengen og protesterer mod at vi går ud af han værelse. Det er først når han er i dyb søvn at vi kan liste ud og trække døren til.
Jeg håber du kan være behjælpelig med hvad vi kan gøre så vores søn igen lærer at sove igennem på hans eget værelse.
Mange tak for en fremragende brevkasse :-)
Kærlig hilsen
Majbritt