Brev:
Musik til at sove på ...?
26. juli 2010
Alder:
13 mdr.
Musik til at sove på ...?
Kære Helen
Vi er igang med at lære August (13 mdr) nye måder at falde i søvn på da han hidtil er blevet ammet i søvn. Jeg vil stadig gerne amme ham inden han skal i seng, men vil gerne kunne finde en ny måde for ham at falde i søvn på, som også far kan overtage. Jeg føler mig dog rimelig på bar bund hvad angår redskaber da han konstant rejser sig op i sengen og snakker eller græder, når jeg har lagt ham derover. Selv om jeg bliver ved at lægge ham ned og prøver sang/kærtegn/bamse (bruger ikke sut), har det ingen effekt.
Jeg har prøvet at tage ham over i den store seng og lægge mig ved siden af ham. Så tumler han rundt i et stykke tid og en enkelt gang er det lykkes mig at få ham til at sove ved at han puttede sig indtil mig og jeg bare lå og sagde shhhh shhhhh i ca 5 minutter.
Når vi kører i bil og hører musik falder han ofte til ro og "svømmer ligesom væk" bevidsthedsmæssigt når han lytter til musikken (det kan selvfølgelig også være bilens vibrationer ??) og falder ofte i søvn. Så var det jeg tænkte på om jeg kunne prøve at sætte musikken på når han var lagt og se om han kunne falde i søvn til det. Men jeg er i tvivl om det er en dårlig ide ... ? Har du nogle erfaringer med dette eller hvad er din holdning ?
Mange hilsner fra
Jane