Svar: Af med flasken - 8 mdr.
8. juli 2004
Alder:
8 mdr.
Hvornår det er tid til at stoppe med flaske afhænger af, hvor meget børnene drikker ved siden af, altså hvor gode de er til at drikke af kop. Er de gode til dette, så de tager deres behov på den måde, er der ikke noget i vejen for at stoppe fra dag til dag.
For mange børn er det dog også en del af putteritualet at få en flaske at sove på. Er det tilfældet hos jer, vil det derfor være en god idé at I giver jeres børn noget andet, en bamse, en sutteklud, en spilledåse eller lignende, som en del af putteritualet. Det tager tid at indføre et nyt putteritual, men med tiden vil det nye blive det genkendelige og derfor det der giver tryghed.
Fortsat held og lykke med dem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske