Brev:
Mit barn på 9 mdr vil ikke spise, kun amme
8. juli 2004
Alder:
9 mdr.
Mit barn på 9 mdr vil ikke spise, kun amme
Jeg har en dejlig datter på 9 måneder + 1 uge, som ikke vil have overgangskost. Det gik fint med prøvesmagningerne, da hun var 4 måneder, men så fik jeg influenza og måtte ligge i sengen en hel uge og begyndte udelukkende at amme igen. Det gjorde jo heller ikke noget iflg. ALLES raad. Barnet har jo bedst af modermælken.
Men da hun blev 6 måneder forsøgte jeg at give hende forskellige grødtyper og vælling. Desuden mme som hun heller ikke ville kendes ved. Jeg tog det roligt, til hun var 8 måneder, fordi jeg fik at vide, at hun fint kunne leve af modermælk til netop den alder.
Da jeg fik hende vejet hos sundshedsplejersken, havde hun kun taget 100g på, altså i løbet af 2 måneder + 1 dag. Jeg var chokeret, men jeg forsøgte stadig at tage det roligt.
Vi har tilbudt hende ALT, leget med hende, ladet hende svine, givet hende opmærksomhed, dernæst lettere ignoreret hende ved middagsbordet. Intet virker. Hun er begyndt at tabe sig, og hun har for første gang været syg for et par dage siden med næsten 40 i feber i ca. 3 døgn. Lige nu kender jeg ikke hendes vægt, og jeg toer næsten ikke få hende vejet i næste uge.
Jeg er fortvivlet, for min dejlige og ellers superglade datter mistrives, og jeg kan intet gøre for at hjælpe hende. Hun er også begyndt at sove dårligt om natten med mange afbrydelser, og så er hun ikke særligt glad i løbet af dagen.
Sundhedsplejersken har foreslået, at jeg muligvis skal holde helt op med at amme, men hun tør ikke rigtig opmuntre til det.
I bagklogskabens kloge lys burde jeg ikke have ammet hende fuldtids så længe, men ja, jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre.
Vær venlig at hjælpe mig og min datter.
På forhånd tak,
Susi