Brev:
Han vil ikke spise grøntsager mere
30. juli 2010
Alder:
9 mdr.
Han vil ikke spise grøntsager mere
Hej Helen
Vi er i fuld gang med at komme ind i sove og spise rytmen du tidligere har sendt til os. Nu kommer der så et andet spørgsmål i den forbindelse.
Rasmus (næsten 9 måneder - født 7 uger for tidligt) har altid elsket kartofler med gulerødder, blomkål osv., men i forbindelse med at han sidst i juni blev rigtig forkølet og fik konstateret Astmatisk Bronchitis stoppede det brat.
I det hele taget mistede han lidt appetitten, hvilket vel er ganske normalt når man er syg, men han gad pludseligt ikke at spise grøntsager mere. Jeg har prøvet at undelade forskellige grøntsager, sætte dem sammen på forskellige måder, sågar købt færdiglavet på glas og så videre, men det virker ikke rigtigt.
Normalt spiste han det rigtig fint, når det bare var most med en gaffel, jeg har også prøvet at blende det, men intet hjælper.
Han spiser gerne agurk og gulerod i stave.
Har du et godt råd til hvad vi kan gøre. Iflg. den plan du har sendt til os, skal han jo have grøntsager 2 gange om dagen, men det får han jo ikke som det er nu.
Håber du har et godt råd til hvordan vi kan få Rasmus til at spise noget grønt igen.
Hilsen Rasmus' mor